Çölyak Hastalığı ince bağırsağın, GLUTEN adlı proteine karşı ömür boyu süren ve kronikleşen alerjisi, hassasiyetidir.

Buğday, Arpa, Çavdar ve Yulaf gibi tahıllar GLUTEN içerir. Alınan gıda, ince bağırsakta bileşenlerine ayrıştırılıp bağırsak mukozası üzerinden kana karışır. Vücudumuzun yeterince gıda alabilmesi, ince bağırsakta çok sayıda bulunan ve VİLLUS çıkıntıları olarak adlandırılan kıvrımlar tarafından sağlanır. Çölyak Hastaları glutenli yiyecekler tükettiklerinde bağırsak mukozasında alerji nedeniyle villus çıkıntıları ve kıvrımları tahrip olarak azalır ve küçülürler. Böylece bağırsak yüzölçümü gittikçe azalır ve alınan gıdalar emilemez hale gelir. Sonuçta beslenme yetersizliği, arkasından da hastalık belirtileri ortaya çıkar.

ÇÖLYAK KADERİNİZ OLMASIN!!!

Belirtiler Nelerdir?
Çölyak hastalığının belirtileri geniş bir yelpazeye yayılır.
* Karın Bölgesinde öne doğru şişkinlik
* Yaşa göre kilo azlığı
* Karın ağrısı
* Kemik erimesi
* Kas zayıflığı
* Kansızlık
* Dışkıda anormallik, ishal
* Kusma
* Bezginlik
* Büyüme geriliği
* Ağız içinde oluşan aftlar
* İştahsızlık, gaz şikayetleri
* Eklem ve kemik ağrıları
* Nedeni bilinmeyen karaciğer hastalığı
* Ciltte kaşıntılı döküntüler

Tanı Yöntemi
Hastalığın kesin tanısı kan tahlilleri ve ince bağırsak biyopsisi ile yapılır. Çölyak hastalığı genetik bir hastalıktır, yani ailevi kalıtım söz konusudur. Bazen ağır bir hastalık, bir ameliyat, doğum, hamilelik, viral enfeksiyon ya da şiddetli duygusal stresten sonra tetiklenebildigi gibi ilk seferde de aktif olabilir. Hastalık yaşamının her hangi bölümünde ortaya çıkabilmektedir. Çölyak kimi kişilerde çocukluk, kimilerinde ergenlik, kimilerinde ise orta yaş grubunda ortaya çıkabilmektedir.

Biorezonans ile Tedavi:
Çölyak hastalığının ilaç yada klasik yöntemlerle tedavisi olmadığı için şimdiye kadar önerilen tek tedavi ömür boyu glutenli gıdalardan uzak durmaktı. Ancak son yıllarda yapılan çalışmalarda Bicom Biorezonans yöntemiyle tedavi edilebildiği gösterilmiştir. Tedavide bir yandan gluten entoleransı aynen alerjilerde olduğu gibi tedavi edilir, diğer yandan bağırsak dokusu desteklenir ve normale dönmesi sağlanır.

Tedaviden sonra kişi herhangi bir sorun yaşamadan istediği gibi glutenli gıdaları tüketebilir.